Navštivte také nový web zaměřený na československé letectví - http://www.cs-letectvi.cz
Skočit na navigaci
Nacházíte se zde: Úvodní stranaRuská letadlaJakolev Jak-25

Jakolev Jak-25

Jakolev Jak-25
Jak-25 z roku 1947 představoval určitý mezistupeň dalšího vývoje proudových stíhacích letadel s přímými křídly, směřujícícho k aplikaci šípových nosných i ocasních ploch. A.S.Jakolev vyšel z draku stíhačky Jak-19 s motorem RD-500. Ponechal přímá křídla s přídavnými palivovými nádržemi podvěšenými na koncích, připojil však nové ocasní plochy s šípovitostí 35°. Podobné myšlenky s úspěchem využil S. V. Iljušin u typu Il-28: jevy spojené se stlačitelností vzduchu se objevují dříve na ocasních plochách, proto je stačí udělat šípové, aby se zvětšilo kritické Machovo číslo. U bombardéru to skutečně pomohlo, zisk v případě stíhacího letadla byl bezvýznamný. Jak-19 létal 915 km/h, Jak-25 950 km/h. Proto vývoj Jaka-25 nepokračoval a jeho typové číslo se později uplatnilo u známého dvoumotorového stroje.

Související články

  • Nenalezeny žádné související články

Další literatura

  • Nenalezena žádná další literatura

Info o článku

Autor: Pavel Soukup
Datum: 25.4.2003
Vytisknout článek
Jakolev (Rusko)
Jakolev (Rusko)

Fotogalerie

Obr. 1 - Jakolev Jak-25 (Obrázek .jpg, 8kB)
  • Obr. 1 - Jakolev Jak-25

Letectvi.wz.cz: Pavel Soukup 2002-2007 [ISSN 1801-4070]

Navigace