Navštivte také nový web zaměřený na československé letectví - http://www.cs-letectvi.cz
Skočit na navigaci
Nacházíte se zde: Úvodní stranaRuská letadlaJakolev Jak-1000

Jakolev Jak-1000

Jakolev Jak-1000
V roce 1948 byla pověřena Jakolevova a Suchého konstrukční kancelář vývojem nového nadzvukového stíhače. Odpovědí na tuto výzvu se stal Jak-1000, resp. Su-17(R) v případě konstrukční kanceláře P.O.Suchého. Prototyp Jak-1000 byl dokončen v roce 1951 a vyznačoval se velmi charakteristickými tvary, hlavně díky neobyčejně malé štíhlosti všech svých ploch. Podvozek byl tandemový - podobně jako u Jaka-50. K pohonu se počítalo s jedním motorem Ljulka TR-3 (AL-5) o tahu 5000 kp. Podle jiných měl sloužit ke zkouškám britského motoru Rolls Royce „Derwent“ Mk.5. Při předletových zkouškách prokázal Jak-1000 velmi nevhodné vlastnosti, takže nedošlo k vydání souhlasu s jeho vyzkoušením za letu.

Takticko-technické údaje

Pohon: Ljulka TR-3 (AL-5) (5 000 kp)
Rozpětí: 4,52 m
Délka: 11,69 m
Plocha křídel: 14 m2
Max. rychlost (odhad): 1 750 km/h
Dostup (odhad): 16 000 km
Dolet: 300 km
Prázdná hmotnost: 2 840 kg
Vzletová hmotnost: 3 610 kg

Související články


Další literatura

  • Nenalezena žádná další literatura

Info o článku

Autor: Pavel Soukup
Datum: 6.5.2003
Vytisknout článek
Jakolev (Rusko)
Jakolev (Rusko)

Fotogalerie

Obr. 1 - Jakolev Jak-1000 (Obrázek .jpg, 20kB)
  • Obr. 1 - Jakolev Jak-1000
Obr. 2 - Náčrtek Jaku-1000 (Obrázek .jpg, 53kB)
  • Obr. 2 - Náčrtek Jaku-1000

Letectvi.wz.cz: Pavel Soukup 2002-2007 [ISSN 1801-4070]

Navigace